Reaal Schadeverzekeringen wordt Nationale-Nederlanden

Veelgestelde vragen

Reaal Schadeverzekeringen en Nationale-Nederlanden hebben per 1 januari 2021 de krachten gebundeld. We kunnen ons voorstellen dat je hier vragen over hebt. We hebben hieronder de veelgestelde vragen voor je op een rij gezet.

Algemeen

  • Kan ik nog een nieuwe verzekering aanvragen?

    Vanaf nu kun je geen zakelijke schadeverzekeringen meer aanvragen bij Reaal. Je kunt je zakelijke schadeverzekering aanvragen bij Nationale-Nederlanden.

  • Wat betekent de overname voor mij als klant van Reaal?

    Je huidige Reaal zakelijke schadeverzekering loopt gewoon door en je kunt rekenen op onze service zoals je deze gewend bent. Ook voor vragen en advies kun je nog gewoon terecht bij je financieel adviseur. Er verandert voor jou nu niets.

    2 maanden voordat je huidige verzekering overgaat naar Nationale-Nederlanden ontvang je een persoonlijk bericht van Reaal over het stopzetten van je verzekering. Je ontvangt tegelijkertijd van Nationale-Nederlanden de eerste informatie over het aanbod voor je nieuwe verzekering bij Nationale- Nederlanden.

    Het aanbod zelf ontvang je enkele weken later en sluit aan op de einddatum van je verzekering bij Reaal. Je blijft dus goed verzekerd.

  • Nationale-Nederlanden en VIVAT Schadeverzekeringen gaan als één bedrijf verder. Wat betekent dat precies?

    Geen antwoord beschikbaar.

  • Moet ik als klant zelf iets doen?

    Je verzekering bij Reaal wordt beëindigd aan het einde van het verzekeringsjaar. Vanaf die datum ben je verzekerd bij Nationale-Nederlanden. Je hoeft hiervoor niets te doen. 2 maanden voordat je verzekering bij Reaal wordt beëindigd, ontvang je de eerste informatie over het aanbod voor een vergelijkbare verzekering bij Nationale-Nederlanden.
  • Mogen mijn persoonsgegevens zonder mijn toestemming worden gebruikt?

    Omdat je een overeenkomst hebt met Reaal Schadeverzekeringen en omdat Nationale-Nederlanden en Reaal Schadeverzekeringen door de overname onderdeel uitmaken van één bedrijf (Nationale-Nederlanden), mag Nationale-Nederlanden je persoonsgegevens gebruiken.

    Deze gegevens zijn nodig om je als klant goed te kunnen blijven helpen en te zorgen dat je goed verzekerd blijft.

    Nationale-Nederlanden gebruikt de persoons- en productgegevens volgens haar privacy statement. Reaal en Nationale Nederlanden houden zich daarbij aan de privacyregelgeving. Meer informatie over het gebruik vind je in het privacy statement van Nationale-Nederlanden.

  • Ik heb meerdere schadeverzekeringen bij Reaal. Wat verandert er voor mij?

    Heb je 1 of meerdere schadeverzekeringen bij Reaal? Dan gaan Reaal en Nationale-Nederlanden je hier apart over informeren.

    Heb je een huisdierenverzekering bij Reaal Dier & Zorg? Bekijk dan de Q&A van Reaal Dier & Zorg.

  • Kan ik nog steeds gebruik maken van de preventieservice Reaal Lijfwacht?

    Geen antwoord beschikbaar.

Van Reaal naar Nationale-Nederlanden

  • Vanaf wanneer betaal ik aan Nationale-Nederlanden?

    Geen antwoord beschikbaar.

  • Hoe en wanneer word ik geïnformeerd over de beëindiging van mijn verzekering bij Reaal en de start van mijn nieuwe verzekering?

    2 maanden voor de einddatum van je zakelijke schadeverzekering, ontvang je een persoonlijk bericht van Reaal over het stopzetten van je Reaal verzekering. Je ontvangt tegelijkertijd van Nationale- Nederlanden de eerste informatie over het aanbod voor je nieuwe verzekering bij Nationale- Nederlanden. Dit aanbod ontvang je enkele weken later en sluit aan op de einddatum van je verzekering bij Reaal. Je blijft dus goed verzekerd.

    We verwachten dat de eerste klanten bericht ontvangen over de nieuwe zakelijke schadeverzekering van Nationale-Nederlanden in oktober 2020. De laatste klanten ontvangen in oktober 2021 bericht.

  • Wat ga ik de komende tijd merken van de verhuizing?

    Geen antwoord beschikbaar.

  • Wat betekent deze verhuizing voor mijn verzekering?

    Geen antwoord beschikbaar.

  • Heeft de overname gevolgen voor mijn premie en voorwaarden?

    Zolang je zakelijke schadeverzekering nog loopt bij Reaal, verandert er niets aan je premie en ook niet aan je voorwaarden.

    In het aanbod van Nationale-Nederlanden dat je voor de einddatum van je Reaal verzekering ontvangt, zie je de premie en de voorwaarden van je nieuwe Nationale-Nederlanden verzekering.

  • Hoe wijzig ik AcceptEmail in een overboeking?

    Geen antwoord beschikbaar.

  • Ik heb een overboeking naar Reaal gedaan in plaats van Nationale-Nederlanden. En nu?

    Geen antwoord beschikbaar.

  • Wat betekent de overname voor mijn automatische incasso?

    Zolang je verzekering nog loopt bij Reaal, verandert er niets met je automatische incasso.

    2 maanden voordat je Reaal zakelijke schadeverzekering afloopt, ontvang je van Nationale Nederlanden meer informatie over je nieuwe verzekering. Nationale-Nederlanden zal je dan ook informeren hoe zij de premie zal gaan incasseren.

  • Wat als ik het niet eens ben met de nieuwe verzekering?

    Wil je geen gebruik maken van het aanbod voor een nieuwe verzekering van Nationale-Nederlanden? Dan heb je natuurlijk altijd het recht om het aanbod van Nationale-Nederlanden af te wijzen. Hoe je dit kunt doen, staat in de informatiebrief van Nationale-Nederlanden die je 2 maanden voor de ingangsdatum van de Nationale-Nederlanden verzekering ontvangt.

Vragen over en wijzigen van je verzekering

  • Hoe kan ik mijn verzekering aanpassen?

    Je kunt je Reaal zakelijke schadeverzekering aanpassen via je financieel adviseur.
    Meer informatie? Kijk op nn.nl of bel de klantenservice op 079 - 320 84 84.

  • Ik ga binnenkort verhuizen, aan wie moet ik mijn nieuwe adres doorgeven?

    Voor een adreswijziging kun je het beste contact opnemen met je financieel adviseur. Een adreswijziging kan namelijk gevolgen hebben voor je premie.

    Meer informatie? Kijk op nn.nl of bel de klantenservice op 079 - 320 84 84.

  • Ik heb een vraag over mijn verzekering. Met wie moet ik contact opnemen?

    Heb je een vraag over je Reaal verzekering? Neem dan contact op met je financieel adviseur. Of kijk voor meer informatie op nn.nl of bel de klantenservice op 079 - 320 84 84.

  • Ik heb een schade of een juridisch conflict, waar moet ik deze melden?

    Voor het melden van een schade voor een zakelijke schadeverzekering kun je het beste contact opnemen met je financieel adviseur.

    Geef je je schademelding liever zelf door? Je kunt je schade melden bij Nationale-Nederlanden op de volgende manieren:

    Voor juridische bijstand kun je contact opnemen met DAS op 020 - 651 88 15 (bereikbaar op werkdagen tussen 08.30 en 17.30 uur).

  • Wat gebeurt er bij schade of juridisch conflict als mijn verzekering bij Reaal is beëindigd?

    Een schade die al in behandeling is bij Reaal wordt afgehandeld door Reaal. Een juridisch conflict dat al in behandeling is bij DAS wordt afgehandeld door DAS.

    Zodra je verzekerd bent bij Nationale- Nederlanden, kun je je juridisch conflict rechtstreeks bij DAS melden.

    Andere schades kun je vanaf dat moment melden aan je financieel adviseur of meld de schade voor je zakelijke schadeverzekering via de website van Nationale-Nederlanden.

  • Ik heb recent een klacht ingediend. Wordt deze nog in behandeling genomen?

    Is je klacht vóór 1 februari 2021 ingediend bij Reaal? Dan handelen wij je klacht af. Lees hier wat wij met je klacht doen. Nieuwe klachten dien je in op de website van Nationale-Nederlanden.

Wie is Nationale-Nederlanden?

Nationale-Nederlanden is als onderdeel van NN Group, een financieel dienstverlener. Met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland is Nationale-Nederlanden sinds de negentiende eeuw actief op de Nederlandse markt. Of het nu gaat over verzekeringen, pensioenen of bancaire producten, dagelijks zetten medewerkers zich in om de financiële toekomst van klanten veilig te stellen.